torsdag 24 september 2009

Demokratiska hjältar i ks

På bilderna nedan visar vi de ks-ledamöter, som igår tog sitt demokratiska ansvar och försvarade kommunens och skattebetalarnas intressen i Björnhusaffären.

Nu gäller det att fullfölja besluten från igår och nå ända fram.

På den översta bilden ser vi uppifrån räknat Hugo Hultgren (m), Rune Olsson (m), Ann-Marie Jacobsson (c) och Maino Svensson (c). På den mittersta bilden ser vi uppifrån räknat Mats Hallsten (c) och Lars Karlsson (c). I mitten ser vi ersättaren Linda Ljungberg (c), som inte deltog i beslutet. På den nedersta bilden ser vi Irén Jonefelt (kd)

Bloggredaktionen



7 kommentarer:

  1. Bättre sent en aldrig.

    SvaraRadera
  2. Nu måste de tas ett beslut om att få bort Jan Eriksson. Han har skadat kommunen ekonomiskt i Telestugan och Björnhuset. Anseendet utåt har han svärtat ner i mobbningskandalen. Han måste avgå!

    SvaraRadera
  3. Jag vet inte riktigt hur jag skall uttrycka mina känslor. Vad jag känner är en tillfredsställelse över det nya politiska läget, men en liten känsla av tomhet. Tomheten grundar sig i vilken riktning vi tar. För mig är det centralt att C,M och KD, med stor kraft lägger sig vinn om att påverka för en förändring på tjänstemannasidan. Björnhuset är underordnat detta. För Björnhuset bör gälla att Ramavtal och Hyresavtal går hand i hand, om inte får Björnhuset läggas i malpåse. Det kommer snart nya entreprenörer på våra villkor.

    SvaraRadera
  4. Jag är glad för att det äntligen blivit stopp på vansinnigheterna! Hoppas det blir bra avtal som följer ramavtalet. Om inte tycker jag som 12:37 - lägg Björnhuset i malpåse.

    Men....en sak vi inte får glömma är att samma KS-ledamöter som nu hyllas som hjältar har hela vägen fram till detta möte hyllat projektet och inte höjt sina röster emot det. De har inte reserverat sig en enda gång. De har lika stort ansvar som de övriga för att det gått så här långt. Glöm inte det!

    SvaraRadera
  5. Min egen dagens ros ger jag med hela mitt hjärta till er på bilderna.

    SvaraRadera
  6. Härligt med foton och politiker av kött och blod!!!

    SvaraRadera