fredag 28 maj 2010

Ge kommunledningen sparken!

Igår sparkade regeringen SIDA-chefen p g a mygel och korruption - systemfel kallas det.

Färgelanda kommun lever i en tragisk symbios med Ankeborg. Om så inte varit fallet hade Spökplumpen bytts ut för länge sedan. Men eftersom den politiska ledningen utgörs av Björnligan, så får Eriksson stanna kvar. Björnligan och Spökplumpen jobbar nämligen - som vi alla vet - ihop och det är därför vi kunnat bli så osannolikt bondfångade som vi faktiskt blivit.

90 mkr ut genom fönstret utan upphandling, utan avtal, utan beslut. Revisorerna rasar och Björnligans chef säger att det är charmigt med kritiken. Samtidigt fortgår röveriet och utplundringen av kommunen obehindrat.

I SIDA:s fall lär det ha handlat om 50 mkr som försvunnit i korruptionsskandalen (tryck på länken för att läsa Aftonblades artikel). Biståndsministern understryker att "SIDA:s pengar är statens pengar och att pengarna därför måste hanteras på ett ansvarsfullt sätt".

I bondfångade lilla Färgelanda handlar det nästan om dubbelt så mycket pengar. Äldreboenden och skolor läggs ned, befolkningen flyttar och skattepengarna hamnar i privata fickor - det är charmigt det, säger Den beklagansvärde.

Så länge Björnligan och Spökplumpen är på fri fot kommer utplundringen att fortsätta. Valurnorna är den andra räddningsplankan.

Bloggredaktionen


11 kommentarer:

  1. Nånting måste göras, det är säkert. Annars går vi under. 4 år till med det här gänget och det finns inget kvar.

    SvaraRadera
  2. Väg val!

    En kommunstyrelse med olika uppfattning där den ständiga sida S, FP och V är demokratiskt överens med en rösts övervikt som en enhet i alla frågor, utgör inget hot mot deras kommunledningen.

    Att Centerpartiet allt mer på sista tiden ansluter sig till denna enhet gör att den stärks och ger starka signaler om att maktutövningen vi upplever troligen kommer att består även efter valet.

    Vår kommunledningen utgör ett väl inarbetat instrument för denna utvidgade enhetens maktutövning.

    Vill du se 4år till med samma politiska maktutövning, vill du även ha se samma kommunledning, ja då röstar du absolut på Socialdemokraterna som är den bästa garanten för upprätthållandet av denna ordning, du kan även rösta på Centerpartiet som har visat goda anlag i samman riktning, förglöm dock inte Folkpartiet och Vänster som med ögonbindel på älskar att åka utför med lånade pengar.

    Lycka till med ditt väg val!

    SvaraRadera
  3. 4 år till med Ulla och Kennet innebär konkurs....så är det bara.

    SvaraRadera
  4. Jag vill att Eriksson sparkas...jag vill att Kenneth och Ulla försvinner från den politiska arenan...jag vill att Jacobssons klanvälde tar slut...jag vill en jävla massa mer...

    SvaraRadera
  5. Lugn, sanningen hinner snart i fatt myglarna i ksau, janne, peo m.fl. De kommer inte att kunna vara kvar så länge till. De får se sig om efter andra arbetsplatser med personer som de kan lura.
    Jag har fått nog av allt mygel.
    Ansvarsfrihet för KS skall upp på nästa fullmäktigemöte. Tror inte att alla i KF kommer att ge ansvarsfrihet...
    Konstigt att det är så jobbigt att tala sanning. Varför skall det myglas, mörkas, kommas med halvsanningar samt rena lögner från den nya majoriteten?
    färgelandabo

    SvaraRadera
  6. Är väl samma personer som röstar för ansvarsfrihet som ställt till detta elände?

    Inte ger man väl sej själv icke ansvarsfrihet!

    SvaraRadera
  7. Till 17.46

    Lugn? Jag blir skitnervös när du skriver så, inte snällt på en fredag och allt av dej. Du förstår jag blev helt stum, sedan tänkte jag, skall fullmäktige bry sig över självklarheter? Varför komma på tanken att ifrågasätta om jag Göken har ansvarsfrihet? Jag frågar, har jag någon gång visat ansvar? Nej just det, jag är totalt befriad från ansvar, så den friheten har jag redan. Jag säger till fullmäktige som jag sa till den buklandande Sparven sist när jag värpte mitt guldägg i hans bo, ko-ko, ko-ko, ko-ko, ko-ko är ni hela högen.

    SvaraRadera
  8. Nedläggning,nedläggning,nedläggning,nedläggning....Sparken,sparken,sparken.....skattehöjning,skattehöjning,skattehöjning....utskämda,utskämda,utskämda.....känslolöshet,känslolöshet,känslolöshet....ansvarslöshet,ansvarslöshet,ansvarslöshet....dumhet,dumhet,dumhet....laglöshet,laglöshet....ljug,ljug,ljug...mygel,mygel,mygel...........................
    de bestående intrycken av den här mandatperioden är svåra att sammanfatta.

    Resultatet av vanstyret kommer att drabba oss alla.
    Om den helt omöjlige outbildade och bondfångande kommunchefen mot allt förnuft får vara kvar efter valet så säger jag som norrmannen-stackars Färgelanda. Verkligheten dvs ekonomisk bankrutt,kommer dock att sätta stopp till slut. Det går ej att inneha en sådan tjänst med den bakgrundsprofile. Redan från början fick man en overklighetskänsla.

    .

    SvaraRadera
  9. Centerpartiet visar ingen vilja till förändring, varken inom partiet eller i kommunledningen. Socialdemokraterna, Folkpartiet och Vänstern visar öppet sitt gillande över kommunledningen och hyllar sig själva för att inneha den rätt ideologiska uppfattningen inom respektive parti, ingen förändring där således.

    Kristdemokraterna har genom sin mobbningsmotion öppet visat en stark misstro mot kommunchefen.

    Vilken syn har Nya Moderaterna på kommunledningen?

    SvaraRadera
  10. Hörde att en av ägarna till Lillesjö slutat, ger dom upp nu??

    SvaraRadera
  11. Ger de upp? Några sticker väl till nya jaktmarker.
    Varför i helvete gör ekorotel och skattemyndigheter inget.
    Vad faan är det frågan om?

    SvaraRadera