lördag 7 augusti 2010

Ang Den beklagansvärdes (FP) nollvision om mobbning

I Bohusläningen läser vi att Barn- och elevombudet har konstaterat ett nytt mobbningsfall i Färgelanda.

Detta har fått Den beklagansvärde populisten Kenneth Carlsson att vakna till liv, som på sin blogg (klicka på länken) skriver att han nu vill införa en nollvision beträffande mobbning.

Vi och många med oss undrar nog varför inte nollvisionen var aktuell i Kenneths hjärna i samband med det riksbekanta mobbningsärendet, eller i andra mobbningsärenden som han tidigare varit inblandad i?

Möjligen beror Den beklagansvärdes tidigare tystnad på att han inte anser att de mobbade barnen mobbats. Det kan också bero på att Den beklagansvärde aldrig tar något ansvar för sina handlingar. Han vägrar konsekvent att se bakåt för att lära av sina misstag och är bara intresserad av att "kavla upp ärmarna" och "se framåt".

Idag är det 43 dagar kvar till valet.

Bloggredaktionen

10 kommentarer:

  1. Bästa läsare.

    Det riksbekanta mobbningsärendet berör mig mest av allt under denna mandatperiod, omoraliska uppsägningar in omsorgen och huvudlöst investerande i Björnhuset bleknar inför detta mobbningsärende.

    Min önskan är att Moderaterna och Kristdemokraterna som onekligen är trovärdiga i detta mobbningsärende tar upp detta ärende för slutbehandling i sina valmanifest.

    Att skyldiga tror, att bakom en förlikningsdom gömmer man sig för att slippa konsekvenserna av sitt handlande, är fel, detta är och förblir en fråga för oss alla att så inte kan vara möjligt.

    Att ha personer i en organisation som besitter förföljande förljugenhet, där sanningar förvrängs till förnekelse som drabbar ett litet barn i en offentlighet som består av TV, Radio och övrig media över hela riket är mer än groteskt, det finns varken förståelse eller ord för det, dock bör vi förstå det hemska när hela kopplet av media finns på plats för att förmedla något som är lång utöver det normala, där ett ensamt barn blir utsatt från en vuxenvärlden som tar fram stora plånboken och hyr in advokater för att ge trovärdighet i förnekelsen och förnedringen.

    Jag har tidigare på någon blogg sagt att jag inte kommer att rösta i detta kommunaval.

    Om de trovärdiga partierna i mobbningsärendet får med i sitt valmanifest att skyldiga till den grymma förföljelsen av det lilla barnet skall undanröjas så inte en upprepning kan ske, då känner mitt Socialdemokratiska hjärta att det är min plikt är att rösta för en sådan färdriktning.

    Fabian.

    SvaraRadera
  2. jag tror nog att de flesta invånare i Färgelanda,
    tycker att kommunens hantering i mobbningsärendet var en mindre katastrof.
    Men jag kan inte förstå varför man ska dra upp detta Nu. Föräldrarna har ingått en förlikning med kommunen, och jag utgår från att saken därmed är bilagd för deras del. Att "UNDANRÖJA" dem som Du Fabian föreslår verkar inte vara så väl genomtänkt. Betyg på det politiska ledarskap, sätter vi på valdagen. Men glöm inte att KD var överens med övriga partier i kommunstyrelsen av kommunens hanteringen av ärendet. Det partiet svängde först när opinionen började ta fart. Jag hoppas att Du står kvar som sosse, även efter valet, med ett rött och varmt hjärta.Betänk allt djävulskap som den borgliga regeringen genomfört under denna mandatperiod.

    SvaraRadera
  3. Flosklernas okrönte konung.

    SvaraRadera
  4. Till 16.11
    Att det blev en förlikningsdom är väl inte samma sak som att hanteringen var ok.
    Nej,den var vidrig milt sagt!
    Det jag skulle kunna köpt är att pojken skall få lugn och ro och ej behöva påminnas om vidrigheterna.
    Men att de som har bidragit till vidrigheterna därmed så att säga skulle få amnesti från konsekvenser för sitt beteende håller jag definitivt inte med om.
    Vi vet i dag i stort sett vilka som bidrog till att det blev som det blev.
    Med lite självrespekt så är det bara att inte rösta på dessa förnekare i valet.
    Ett mänskligare Färgelanda tack!

    SvaraRadera
  5. Bästa Anonym 16.11

    Vi tänker olika, mitt tänk har inget med familjens skriftliga förlikningsdom att göra.

    Som förklaring till det du inte förstår, så gör det ont i mig att vuxen person kan gå med i en förljugen förvrängning av sanningen som riktas mot ett barn. Jag utgår ifrån att du förstår, att ärendets handläggning är förknippat med ansvar och att det är extra känsligt.

    Jag glömmer inget, inte glömmer jag Peter Johanssons häftiga kritik i offentligheten över en sovande Jonefelt i kommunstyrelsen.

    Jag glömmer inget av alla de samtal jag har haft med tjänstemän, jag glömmer absolut inget av de samtalen jag enskilt har haft med ledande politiker i Socialdemokratin, Centerpartiet, Moderaterna, Folkpartiet och Kristdemokraterna i detta hemska ärende.

    Vidare glömmer jag inget av alla de fullmäktigemöten jag har bevittnat, där jag med chock har bevittnat hur min röst har missbrukats.

    Du behöver inte hoppas något över mig, jag är Socialdemokrat och röstar så, men i det kommunala valet har jag tidigare sagt att jag vill se en förändring i ledningen av Socialdemokraterna i Färgelanda först innan jag åter röstar så.

    Nu konstaterar jag att så inte blev fallet, därför säger jag åter att jag stödjer M eller KD om de i sitt valmanifest skriver in vad mina tankar angav i förra kommentaren.

    Till sist ber jag att du klargör för mig varför du får en känsla av, "verkar inte vara så väl genomtänkt", då jag tänker mycket.

    Vänligen Fabian.

    SvaraRadera
  6. Det är ett ett hån att uppmana oss att glömma!
    Skall centern slå sig ihop med S?
    Färgelandavalet har nästan inget med rikspolitik att göra.
    Den röriga och oansvarigt hanterade ekonomin måste tas om hand.
    Utöver det måste sunt förnuft och hjärta få råda i politiken.
    Centern sa heller inget utan godkände mobbinghanteringen.
    Detta kan i alla fall inte jag bortse från när jag nyttjar min rösträtt.
    Tänk om Ulla och Ann Marie slår sig ihop i 4 år!!!!!!!!!!!!
    JAG FLYTTAR.
    Vad Kenneth säger är det väl ingen som förvånas över eller tror på??

    SvaraRadera
  7. Ja vad kan man säga? Mina rara vänner jag hoppas på en STOR ändring i hur livet ser ut just nu. Var min röst 0ch många andras med min hamnar återstår att se;)

    SvaraRadera
  8. Bästa Anonym 7 aug 16.53

    För visso är det lätt att tro, genom röstning på M eller KD visar jag min avsky och straffar de övriga partierna, men det räcker inte för den insatta medborgaren i mobbningsärendet.

    Det riksbekanta mobbningsärendet är en mycket större och djupare fråga än så. Den politik vi fick ta del av är ytan över det mörker djupet ger över tjänstesidan och skolan.

    Tjänstesidan och skolan är energikällan för den hemska förföljelsen som vi fick bevittna i ärendet, på dessa djup finns de riktigt stora farliga ubåtarna i vår organisation som måste upp till ytan för att undanröjas.

    Fabian.

    SvaraRadera
  9. En kommunchef som först ber om ursäkt i TV och sen ej efter skolverkets(Sveriges tillsynsmyndighet)utredning till och med förnekar att kränkningar har förekommit skall naturligtvis ej få fortsätta att vara verksam som kommunchef.

    SvaraRadera
  10. Många innevånare i Färgelanda kommun är säkert lika vilsna som jag inför kommunvalet i höst. Har ingen aning om vilket parti man ska rösta på till skillnad från tidigare då man inte haft någon tvekan om var man haft sina sympatier. För mig framstår ändå Kd eller M som de enda alternativen och jag tror att många kommer att välja bort sina
    tidigare av tradition valda politiska partier p g a lögner och svek och förstörd ekonomi. Den situation och det "klimat" som råder i Färgelanda kommun är allt annat än bra. Allt inom kommunens ansvarspområde som kostar pengar dras det in på. T ex gå Timmervägen fram, kolla på de s k rabatterna längs trottoaren före infarten till busstationen, de är inte värda namnet ens. Bara ett sån bagatellartat ansvar kan inte ens uppfyllas, nej sannerligen en sorglig samling ansvariga i vårt kommunhus.

    SvaraRadera