torsdag 22 april 2010

Demonstration och förundersökning mot Björnhuset!

Nu tar allmänheten initiativ till en demonstration mot miljonrullningen till Björnhuset.

Nästa onsdag, samma dag som KF håller sitt möte och där det bl.a. skall beslutas om att skänka företagen ytterligare 18 mkr, kommer det att gå ett demonstrationståg från Björnhuset till kommunhuset i Färgelanda, för att stoppa nya miljoner till Björnhuset.

Om politikerna i fullmäktige röstar ja till 18 nya miljoner, har företagen i Björnhuset fått totalt 90 miljoner kronor till en ombyggnation, som från början skulle kosta 30 miljoner.

Demonstrationen, mot ett beslut om mer pengar till Björnhuset, skall gå under parollen "Stoppa miljonrullningen".

Demonstrationen är partiöverskridande och alla som är emot att anslå mer pengar är välkomna att delta.

Det är dock inte bara allmänheten som har fått nog av Björnhuset - åklagare har inlett en förundersökning som avser trolöshet mot huvudman.

Bloggredaktionen




9 kommentarer:

  1. Krister Gustafsson22 april 2010 kl. 15:33

    GE FÄRGELANDA ETT VETTIGT STYRE, INTE ETT VETTLÖST skall jag skriva på mitt plakat.............

    SvaraRadera
  2. Jag går självklart med. Har inte bestämt texten ännu.

    SvaraRadera
  3. På tal om plakat....

    Kenneth och Ulla måste va fulla.....
    som låter miljonerna fortsätta rulla.

    De måste vara plakat.... hela tiden!

    SvaraRadera
  4. Jag kommer absolut!

    SvaraRadera
  5. Jag vill inte gå, men frugan tvingar mig:)

    SvaraRadera
  6. Märta på hällan22 april 2010 kl. 19:07

    Karin är ett föredöme för färgelanda. Hennes engagemang och avsikter är oantastliga och står för det goda.
    Vill bli som hon men känner att det fattas
    någonting i ryggraden. Råg kanske ?

    SvaraRadera
  7. Tack Märta på Hällan! Men gör mig inte bättre än jag är.:)Kom hem på en kopp och en rågbrödsmacka.

    Jag hoppas på mycket folk, folk som representerar ett tvärsnitt av Färgelanda. Unga som gamla. Och så klart mittemellan.Det går att ansluta sig till tåget längs vägen.

    Den oerhört kärva ekonomi som blir följden av pengarullningen kommer att drabba oss alla. Det som skulle kunna göra Färgelanda till en resursstark kommun låter vänta på sig. Tyvärr.

    Vi ses på onsdag!

    SvaraRadera
  8. Glöm inte overallen :)

    SvaraRadera
  9. Bra intiativ! Kom nu gott folk och gå med och demonstrera mot miljonrullningen! Vi har rätt att visa vad vi tycker, det är mycket bättre än att gå och gräma sig i det tysta! Det är VÅRA skattemedel det handlar om!
    "ålderspensionären"

    SvaraRadera