torsdag 23 september 2010

Ulla Börjesson (S) - stor humor på TV4

Färgelandas "framstående" kommunalråd Ulla Börjesson (S) bjöd ikväll på stor underhållning på TV4 Väst, när hon i sann demokratisk anda förespråkade censur och propagerade för att Bloggen skulle släckas ner (klicka på länken).

Skälet till varför Bloggen skall släckas ner, är enligt Ulla att den ägnar sig åt smutskastning, något som hon i nästa andetag medgav att hon själv ägnar sig åt. Ulla erkände utan omsvep att hon gärna sitter i sandlådan och kastar skit på andra.

Det finns fler godbitar i inslaget - håll till godo!

Bloggredaktionen

29 kommentarer:

  1. Det roligaste jag har hört på länge. Hon är helt osannolik vår kära Ulla.

    SvaraRadera
  2. Helt sagolikt fantastiskt!!!

    SvaraRadera
  3. Det där om att bloggen har ett arbetsgivareansvar för tjänstemännen tyckte jag var en höjdare. Den var bra:)

    SvaraRadera
  4. Nu när Kenneth har abdikerat så hoppas jag att Ulla kan axla hans fallna mantel.

    Hon har i alla fall fått en bra start!

    Det kunde lika väl ha varit Kenneth som hade sagt det där om att bloggen har ett arbetsgivaransvar.

    Hoppas ingen tar makten från Ulla!!

    Ulla behöver heller inte öppna en egen blogg som Kenneth gjorde. Hon kör ju så att säga rakt av med det socialdemokratiska partiets grejer (hemsidan).

    En som hoppas på mera.

    SvaraRadera
  5. Välkommen till bananrepubliken Färgelanda. Ojojojojojoj, jag får nästan hålla med Kenneth, det kanske är lika bra att lägga ner kommunen.....

    SvaraRadera
  6. Lägg gärna ner kommunen, men bloggen ger Ni faan i !!

    SvaraRadera
  7. Bra att Ulla,inför TV-tittarna,talar om att det är "hennes" demokrati som gäller!I det läge,som Färgelanda kommun befinner sig i,är bloggen det enda forum där medborgarna kan föra ut sina åsikter!Snabbt,utan inblandning och inte minst tillgängliga för ALLA är bloggen avsevärt mer demokratisk än S!S medverkan till anställning,av odugliga tjänstemän,kan väl inte bloggen hjälpa till att mörka!

    SvaraRadera
  8. Tycker Ulla skall fortsätta att styra tills någon myndighet säger stopp. Svårigheten blir att få tag på en ny målvakt nu när Kenneth har abdikerat.
    Därefter får väl en överförmyndare utses. M eller Kd kan vara god man. Men då gör de väl som de gör nu dvs skyller i från sig så att den gode mannen får skulden för all skit som kommer fram.

    SvaraRadera
  9. Valresultatet i Färgelanda
    Den 7 april säger Dick Jonefelt på denna blogg att han inte längre kommer att föra debatt på bloggen och inte heller kommer att läsa den. Tråkigt och beklagligt att han inte höll ord. Utan Dicks inlägg med elaka och obetänksamma synpunkter på näringsidkare och tjänstemän i kommunen hade KD utan tvivel haft ytterligare ett mandat. Som jag ser det är Dick alltför frispråkig och ingen tillgång utan snarare en belastning för partiet. Min röst hamnade därför på M. (I´m sorry Bill)

    SvaraRadera
  10. Det räcker att läsa Dicks senaste inlägg på sin blogg. Han låter som om han styrde hela KD, vilket han ju inte gör.

    Jag kryssade trots det Bill för att göra vad jag kunde för att han skulle komma in om det inte blev fler än två mandat.

    Än är inte personkryssen klara.

    Ulla höjde inte direkt sin status, men hon är ju ingen talare.

    SvaraRadera
  11. Ulla är varken social eller demokrat. Hon vill tydligen att bloggen skall släckas ner en gång till. Undrar vilka krafter som stod bakom nedsläckningen? Kan det ha varit krafter som inte gillar det som bloggen granskar??? Vem fasiken sitter i Nossebro och släcker ner en blogg? Sedan fanns det väl kopplingar till kommundatorer också vill jag minnas vid nedsläckningen. Blir inte klok på detta! Men Ulla är en tydlig kraft som vill släcka ner bloggen, det säger hon ju själv faktiskt...hon gillar tydligen inte yttrandefrihet dvs något som är en del av svensk grundlag.

    SvaraRadera
  12. Jag gillar Peo Magnusson men hans uttalande till Bohusläningen att han ej förstod att väljarna straffade Socialdemokraterna i kommunvalet för begågna misstag eftersom "de ju har varit i opposition" kommer väl också att bli en klassiker.

    SvaraRadera
  13. Vad menar du 14:10?

    Ulla och Zaid har hu sagt i över ett år att de är i opposition.
    Då måste det väl vara sant.

    Socialdemokraterna forever

    SvaraRadera
  14. 14:36
    Ja det har du ju rätt i.
    Det samma gäller när kommunchefen sa i Kf att det fanns hyresavtal med livsmedelsföretagen. Eftersom han sa det så måste det ju varit sant. Även om det visade sig att det inte fanns några hyresavtal.
    I sanning är lögnen etablerad som sanning i Färgelanda.

    SvaraRadera
  15. 15:26
    Jaha tänkte inte på det.

    SvaraRadera
  16. Vem styr KD
    Ja sticker man ut hakan så får man väl räkna med att det finns några som inte tycker om det man skriver. Jag väljer också att besvara dessa skribenters kommentarer på min blogg då jag tidigare inte fått med bemötande på Hembygdsbloggen.


    Anonym sa...

    Valresultatet i Färgelanda

    Den 7 april säger Dick Jonefelt på denna blogg att han inte längre kommer att föra debatt på bloggen och inte heller kommer att läsa den. Tråkigt och beklagligt att han inte höll ord. Utan Dicks inlägg med elaka och obetänksamma synpunkter på näringsidkare och tjänstemän i kommunen hade KD utan tvivel haft ytterligare ett mandat. Som jag ser det är Dick alltför frispråkig och ingen tillgång utan snarare en belastning för partiet. Min röst hamnade därför på M. (I´m sorry Bill)

    24 september 2010 11:33

    Att föra debatt på hembloggen är inte så lätt då inte alla inlägg som man skriver kommer med . det är bara de allra elakaste och kränkande inläggen som kommer med . det var därför som jag gjorde det inlägget om att jag skulle lämna den bloggen.
    Det gick faktiskt ganska lång tid innan jag kunde smälta att jag hade blivit censurerad på det snedvridna sättet.
    Tänk dig själv att inte kunna få bemöta de påhopp som man får.

    Beträffande de tjänstemän som jag kritiserar så anser jag att kritiken är befogad.

    Att du inte tål att jag uttalar denna kritik så tycker jag att du borde ha lagt din röst på S då de i alla lägen väljer att bara berömma tjänstemännen oavsett vad de gör eller inte gör.

    Även M har i olika sammanhang delat ut sin kritik , men då har du väl blundat eller hållit för öronen.
    Du menar på fullt allvar att jag inte skulle delat ut någon kritik. Då hade jag inte varit mycket annorlunda än de andra jasägarna

    Någon näringsidkare har jag inte kritiserat.

    Anonym sa...

    Det räcker att läsa Dicks senaste inlägg på sin blogg. Han låter som om han styrde hela KD, vilket han ju inte gör.

    Jag tar med ditt inlägg också. då kan man enkelt skrolla ner för att se och jämföra sin egen tolkning med din. Vi inom KD har korta avstånd mellan partitopp och oss övriga medlemmar vilket gör att vi har en bra dialog. Att du då tolkar det som att jag styr KD får ju stå för dig , men det är naturligtvis så som den slutsats du drar.

    SvaraRadera
  17. Bästa 24sep 14:10

    Ulla Börjesson(S) är oppositionsråd, inget annat.

    Fabian.

    SvaraRadera
  18. "Jag är en tuff brud i lyxförpackning- en tuff brud i snyggt fodral"

    Ulla

    SvaraRadera
  19. Äntligen är valet färdigräknat i Färgelanda.
    Det blir lite förändringar här och där.
    Olle H och Håkan G har inte så stort förtroende Färgelandaborna. De blir helt utanför KF.
    Hugo H ser ut att komma in med 0.1 % marginal.

    SvaraRadera
  20. JAg röstade på KD för att dom gemensamt med C lovade att öppna Stigen och Järbo skola igen, nu är det upp till bevis för att se vad det löftet var värt.

    Nå Peter, Bill, Ann-Marie ? Vad säger ni??

    Eller va det bara Kennethullabullshit!!

    SvaraRadera
  21. 20:29

    Tror du att Olle och Håkan blir utanför? Olle, ja, men inte Håkan. Ingen i FP har fått nog personkryss för att komma in på personkryss, utan det är den ordinarie valsedeln som gäller.

    SvaraRadera
  22. 20:29

    Det krävs min 50 kryss för att man skall få en annan placering än den på valsedeln.
    Inga ändringar kommer att ske. Håkan kommer att kvarstå som tvåa. Hugo är snyggt avpolleterad från framtida politik.

    SvaraRadera
  23. 21:29
    Jag är Kd:are. Skall inte friskolorna nu få en chans? Kenneth och Ulla har ju så att säga gjort sitt. Nu är vi där vi är. Ett enormt engagemang har resulterat i planer,ansökningar,kalkyler,uppoffringar,förhoppningar,framtidsvisioner mmm
    Jag tycker inte Bill,Per och Ann Marie skall
    låtsas som om inte detta beundrandsvärda engagemang inte har funnits. I så fall skall det utgå från att de inblandade vill detta.

    SvaraRadera
  24. Skolinspektionen har sitt att säga först och det kan dröja till jul!

    SvaraRadera
  25. 20:29 -Jag trodde det var 5% som gällde.
    Är det minst 50 röster?
    Det verkar som var fjärde år är för sällan för mig. Kommer inte ihåg alla regler mellan valen.

    SvaraRadera
  26. Tror inte det är möjligt att öppna en skola snabbare än höstterminen 2011. Byta skola mitt under ett skolår tror jag inte är bra. Dessutom måste elever, föräldrar och lärare få lite tid att planera inför flytten till de nya skolorna.
    Än så länge finns endast det gamla styret i Färgelanda. Den nya Kommunstyrelsen har sitt första möte i november. Det nya kommunfullmäktige träffas i januari 2011.
    Än så länge finns ingen ny majoritet.

    SvaraRadera
  27. Fy faan vad jag jag är trött på Stalfors och Jan Eriksson. Stalfors ambitioner är väl inget mer fel på än det är fantasier. Det är inte detta Färgelanda behöver när kronofogden knackar på dörren. Amen

    SvaraRadera
  28. Fabian har vaknat igen. Vem är han ???
    Vad vill han???

    SvaraRadera
  29. 23:54

    Det är både 5% OCH 50 röster som gäller. I FP, t ex har Kenneth fått 13,56%, men bara 32 kryss. Bo Ljung har 5,93% och 14 kryss. Kenneth får en plats pga att han är etta på listan. Håkan Gusteus får den andra platsen och inte Bo ljung.

    SvaraRadera